Pinned Kurze Frage, kurze Antwort - Neu bei Tera? Schau erstmal hier hinein!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• den weißen Löwen von der CE kann man genauso wie die low lvl Schmuckstücke und den weißen Hengst immer wieder auf den neu erstellten Characteren holen
      gehört zum Account und ist nicht Character spezifisch (zumindest wenn sich nichts geändert hat)

du greifst quasi auf die Accountweite Gegenstandsausgabe zu, die jeder neu erstellte Charakter zur Verfügung hat
      brauchst also keine Bank dafür, da jeder Character es selbst claimen kann :elin36:

da war ich wohl mal wieder zu langsam XD
    • Ich wieder :o(
      Ist mir gerade aufgefallen. Mir fehlt ein Button in dem hauptmenü auf einmal, dort wo man für gewisse Stunden Onlinezeit Belohnungen bekam.
      Ist igendwie nicht mehr da.

Und kann man das Chatfenster kleiner stellen, außer das komplette Interface zu verkleinern? Ich kann die Schriften/Skillbeschreibungen sonst so schlecht lesen. Aber das Chatfenster ist ja über dimensional breit

Die Schlüssel bekam ich auch nicht automatisch zugestellt, oder bekommt man diese erst, wenn man 65 ist? Für diese Truhen zu öffnen
      Images
      • bild2.jpg

75.74 kB, 1,367×125, viewed 18 times
    • Dieser Loginbonus ist nur fürs Wochenende, sobald das vorbei ist verschwindet dat Ding wieder. Deshalb die Belohnungen immer sofort abholen, sonst gehen die verloren.

Chatfenster kannst du in den Optionen unter Anzeige verändern. Dort gibt es ein Dropdown menu wo du einzelne Elemente Verändern kannst. Alternativ kannst du an der unteren rechten Ecke des Chats das Fenster klein und groß ziehen wie du magst.
    • Das hatte ich am Anfang. Allerdings passt sich die Schrift von allen möglichen Erklärungen der Gesamtgröße des Interfaces an und wenn das klein ist, ist die Schrift für Skillbeschreibungen auch klein. Aber ich kann dann eher mit dem großen Chatfenster leben, anstatt mit der Lupe vorm Monitor zu sitzen um zu entziffern was meine Skills machen ^^
    • Neferity wrote:

But I can now live with the big chat window, instead of sitting with the magnifier in front of the monitor
      There's a chat settings button at the top left of the chat window. Make sure the chat window is unlocked, then move it up and up until the bottom right corner (it has a white arrow) is free from other UI elements. Now click the white corner and resize the chat window. If you can't resize it to your desired dimensions, there's no reason to 'live with it'. Either google how to do it, or message me for a step-by-step alternative.

See here for reference on changing your UI font:
      Tera Text Size (10th Jul 2018)

Neferity wrote:

I have not received a key of enchantment.

Sunflare wrote:

I just consulted guildmates and they confirmed that the 30-day pet book comes via Item Claim with 20 strongbox keys and NPC summoning scrolls. It's been reported many times in recent months that keys and scrolls were missing upon using a CD key - only Club-bar perks worked, so I'm going to once again assume that this is also the case. Which means you need to simply message Support (you have to register there if you haven't done so already) and request your missing items. It's a routine procedure.

Good luck!

Club question.
      27th Oct 2017

Verwarnt | Kyreli
    • Thanks a lot for your help :o)

But i can resize the Chat Window online in one direction and this is my problem. it is only possible to adjust in height not in width.
      so i only want it so big like the outline on the screenshot, and this doesnt work. but thanks a lot :o)

And yes, i also missed the pet. ^^
      Images
      • bild 1.jpg

201.81 kB, 1,017×539, viewed 15 times
    • Sunflare wrote:

Sunflare wrote:

I just consulted guildmates and they confirmed that the 30-day pet book comes via Item Claim with 20 strongbox keys and NPC summoning scrolls. It's been reported many times in recent months that keys and scrolls were missing upon using a CD key - only Club-bar perks worked, so I'm going to once again assume that this is also the case. Which means you need to simply message Support (you have to register there if you haven't done so already) and request your missing items. It's a routine procedure.

Good luck!

Club question.
      27th Oct 2017

Thanks for that! :)

Ausserdem hab ich mich endlich entschieden, welche Klasse ich spiele :D
      Nach diversen "Runs" bis Lvl 5 bzw Argon Protector mit diversen Klassen gabs zum Schluß 2 Finalisten: Warrior und Sorcerer.
      Wenn ich nun rein von diesen Runs entscheiden müsste, wäre es Sorcerer geworden.
      Da ich aber noch in vager Erinnerung hab (durch meine damalige Lvl 38 Warrior), dass mir der Warrior Spielstil später mit mehr Skills etc extrem gut gefiel, wurde es Warrior :D
      Also erstmal mit der wieder ein wenig reinkommen ins Game, dann kann ich später noch ne Sorcerer nachziehen ;)
    • Ich hab jetzt nochmal eine Frage zur Clubmitgliedschaft ...
      Mittlerweile hat der Support mir geantwortet und ich bekam einen Code für einen! Schlüssel und ein Lootpet.

In der Clubmitgliedschaft ist das Lootpet doch auch für alle Charaktere und somit in den Kontogegenständen vorhanden oder nicht?
      Und wie viele Schlüssel des Verzauberers erhält man täglich?
    • Neferity wrote:

Now I have another question about club membership ...
      Meanwhile, the support has answered me and I got a code for one! Key and a Lootpet.

In the club membership, the Lootpet but also for all characters and thus in the account items or not?
      And how many keys of the enchanter are obtained daily?
      They've clearly made a mistake. Just tell them the code gave you just 1 key instead of 20.

The looting pet is just false advertisement - it's not an account-bound pet unlike the flying mount which can be summoned by all of your accounts. The pet can be used only on one character for the duration of your subscription (1 30-day pet is sent every month). They've done the same with the discounted Starter's Pack - telling customers they get 15 of Tera Club but hiding the fact that there are no keys, nor looting pet for them.

As for getting keys daily - I'm not sure I understand the question. If you're asking whether you should be getting the remaining 19 keys automatically, then no, you get all 20 at the start of the month and they should've sent you 20. Just hit the complain button and write you got the wrong amount. If you're asking whether there's another way of obtaining keys, then no, there isn't. Not anymore anyway. They severely limited the supply of Strongbox Keys a few months ago to 99% coming from Tera Club monthly perks (can be sold on the trade broker) and the rest - from random loot boxes for winning in Corsairs' Stronghold.

Verwarnt | Kyreli
    • Ninnifee wrote:

Sind Account-Transfers möglich?
      Sprich, dass ich meine 60er Lancer vom alten Account auf dem neuen hab?
      Hallo Ninnifee,
      nein dies ist leider nicht Möglich.
      No matter how carefully you choose your words, they'll always end up being twisted by others.
      Denken ist schwer, darum urteilen die Meisten.