Search Results

Search results 1-20 of 206.

• Rotation for awaken Warrior?

Assazinchen - - Classes

Quote from Caldra: “There are no more diminishing returns with power, they removed the cap with the awakening patch. That means the first power you get is exactly the same as the 300th power you get. Every point of power = 815 attack dmg on my warrior. So the mask gives me 6 power = 4890 attack dmg which is a attack power increase of ~1% ” There are diminishing returns in overall damage gained from that power though, evident from the math itself. It doesn't matter if one power always equals the …

• Auch wenn ich nicht mit Freundlich's Einstellung konform gehe, was das Meter und - zum Teil - Moongourd angeht, (auch weil diese zugegeben gut dazu geeignet sind, um eben Leute die "illegit" sind ausfinding zu machen) muss ich sagen, dass es absolut naiv wäre zu behaupten, dass die Third-Party-Sachen keinen Vorteil gäben. Bestes Beispiel Berserker, welche "durch Zufall" plötzlich von 35 Rampages auf ~55, oder gar 70+ (!!!) bei gleicher Fight Duration kommen??? Oder andere Klassenbeispiele: Ein W…

• Quote from Kraxler: “Also one extra point about new dungeon: Hell can BHS pls make attacks more instant pls? Do they really think we all have 10ms ping or something? The new 4 combo attack with the wave and donuts blast is almost impossible with higher ping. Also the new dungeon desynchs very hard. ” Ironically I have to agree with that - while I have a good amount of clears till now, I still believe AAHM is by far one of the worst dungeon designs I have ever witnessed in this game, the first bo…

Assazinchen - - Classes

Quote from Astarte: “shouldn't the rotation be completely fluid if you get 3% cd mask? ” There is no rotation, that concept already fails because Warriors have Blade Draw resets and cooldown management to deal with. There is only priority chains. And even without the CDR mask, you should be playing fluently unless you make major mistakes. The mask primarily smoothens out the chains and gameplay within Deadly Gamble, particularly with a Mystic. Quote from Momojunketsu: “After trying this new Warr…

• Wirkliches PvP ist in TERA, wenn man ehrlich ist, nicht mehr sehr präsent. Im Grunde genommen findet eigentlich alles nur in Battlegrounds statt, und die gehen auch nur noch zu bestimmten Zeiten (bzw. Jackpot-Zeiten) auf, weil sich sonst keiner für diese anmeldet. Auf PvE-Servern fehlt zudem der Open-World Aspekt, wodurch auch nur wenige Spieler Duelle etc. machen, somit ist auf diesen PvP fast garnicht vorhanden. Gibt zwar wöchentlich einen GvG-Konflikt, aber der besteht eigentlich nur daraus, …

• Es ist aber nicht falsch, dass es auch ohne Meter und Moongourd diese Probleme geben wird, entweder weil die Leute einfach toxic sind (ich nehm da mal kein Blatt vor dem Mund, aber TERAs Community ist mitunter eine der schlimmsten die ich in 10+ Jahren MMORPGs mitgemacht habe, zumindest die englische), oder weil sie, wie auch in meinem Fall, einfach keine Lust haben Zeit zu verschwenden für Leute die offensichtlich nicht ihr eigenes Gewicht in einer Gruppe tragen. Ich hab nichts dagegen Leute mi…

• Cannot discard horn

Assazinchen - - Bug Reports

The reason you can't discard it is because it is part of an upcoming follow-up quest in the next patch, where you will need it again. Yes, it's kind of a bummer considering it will take up that inventory slot, but if you get it removed you won't be able to complete that quest in the future either.

• Posting this for a friend who has no forum account, but I see this as an issue that needs to be adressed ASAP. When you transfer servers, you can lose the 5 extra Glyph points that you would gain from using the souvenir that you get after finishing the Awakening Questline. As you can see on the following screenshots, my friend has completed all the quests, but still has only 55 glyph points. He used the item before transferring, the screenshots depict the state he was in after the transfer. gyaz…

• Awakened Krieger Tank

Assazinchen - - Klassen

Nach der neuen Critformel sind es auf 210 Critresist, die auch RK9 hat, definitiv 270 Gesamtcrit. Und aus eigenen Tests meinerseits ging auch hervor dass diese Zahl hinkommt, da ich schon diverse White-Hits mit +200 gesehen habe, wenn auch eher selten (zumal bedacht werden sollte dass Scythe im Deadly Gamble immer critten wird).

• Awakened Krieger Tank

Assazinchen - - Klassen

Als Warrior Tank ist das Ziel 270 Gesamt-Crit (d.h. +218) inkl. Carving-Kristall, wie man den Critwert hinbekommt muss man selbst auf dem Gear abwägen. Ab dann nur noch Power, weil man das Crit-Cap für Scythe erreicht hat. Bei mir sind das, mit einem Mystic, Full Power Set bis auf Kette, Critunterwäsche und Critvyrske. Mit einem Priest ersetz ich zusätzlich noch die Ohrringe durch Crit. Was die Glyphen angeht,ich schlage persönlich vor, dass man die Punkte die man durch das Awakening bekommt in …

• Krieger Awaking/ Rota

Assazinchen - - Klassen

@Tetsudou Quote from Assazinchen: “Das Critcap wurde schon vor längerer Zeit errechnet [...]. 210 Gesamtcrit reichen als Castanic, 224 für andere Rassen. ” In anderen Worten, +158 für Castanics oder +172 für andere Rassen in den Hardmode-Dungeons. Theoretisch geht sogar noch weniger, aber dann müsste man seinen Blade Waltz für Scythe aufheben, was nicht unbedingt optimal ist. 269 Gesamtcrit als Tank mit Carving = 100% scythe. Edit: Korrektur meinerseits, hatte die Werte nur noch aus dem Kopf.

• Krieger Awaking/ Rota

Assazinchen - - Klassen

Sorry, aber ich muss da ein wenig einhaken. Ich sehe da viel verschwendetes Potenzial im Deadly Gamble, da du den Blade-Waltz kaum nutzt und nicht beachtest dass du damit auch die Animationen von Skills, inklusive den Scythes, canceln kannst. Ebenso ist es klüger, je nach Situation, direkt auf 10 Edge hochzustacken. Raveout ist da schon auf dem richtigen Weg, wobei ich auch hierzu was hinzufügen würde. Die folgende Grafik geht hierbei davon aus, dass man den Kampf gerade erst beginnt (deswegen d…

Assazinchen - - Classes

Quote from Enic: “I'd say VS > BD is generally a better chain than RF > BD ” I disagree. This may have been true in the past (admittedly, VS is even faster now if you glyph it), but due to its rework, there are problems with it. In the situation which my image depicts, it's actually garbage now, since Vortex->BD would give you only 4 edge. The only use of it that would make sense would be to do BW->Vortex->BD... but why would you waste the crit chance bonus from BW on Vortex slash, especially wh…

Assazinchen - - Classes

Quote from Odrakis: “Quote from Assazinchen: “It is pretty much a waste considering BW is best used right after a scythe as animation cancel/just before an aerial scythe at 8 edge for the added crit bonus on the first part of the skill. In your example, unless you used the second BW to chain into another Blade Draw (but even then, this could be questioned), you are pretty much wasting the animation canceling property + the damage boost from the extra crit you gain from using BW. ” But that's wha…

Assazinchen - - Classes

Quote from Odrakis: “EDIT: Got I now. Use BW the first time, then BD and cancel with the second hit of BW. Check. ” Not exactly the best use for it though, as there is no need to cancel Blade Draw. It is pretty much a waste considering BW is best used right after a scythe as animation cancel/just before an aerial scythe at 8 edge for the added crit bonus on the first part of the skill. In your example, unless you used the second BW to chain into another Blade Draw (but even then, this could be q…

Assazinchen - - Classes

Cannot fully recommend the guides because they lack the explanation and further logic behind them though. But the basic stuff is correct - Blade Waltz is best used as an animation cancel for either scythe skill, its reuse timeframe fits more than well between scythes. Also makes you start off at one edge from the get go, so from there it is easy to get to an even edge number and therefore stacking edge to 10 is going to be done pretty fast. Blade Waltz can also cancel skills you couldn't before,…

• Nerf RMHM HP????!

Assazinchen - - Discussions about TERA

While I do agree that it really takes a bit long compared to VM8 - but that's not saying that this is exclusive to RMHM, looking at RKEM - I also believe the reason that RMHM takes so long now - apart from the buffed HP pools and the inability to slay comfortably - is due to many people, even experienced ones, majorly screwing up on the last boss because - sadly as it is - most of them aren't used to doing the sphere mechanic properly thanks to the sphere bug that got fixed, and the change to th…

• DSU - Feedback

Assazinchen - - Constructive Feedback

Well, time for some feedback aswell, although I feel like I need to be more harsh towards some of the stuff that made it into this, so don't be mad just because my opinion might differ. F16: Well, it's like we know it, no big changes apart from inflated stats. F17: I don't know about you, but I simply HATE this boss. Unless you are a ranged DPS, a brawler, or have a lot of Iframes, it is frustrating to fight against, as no boss in the current state of the game has this amount of staggers and kno…

• Language warning! Jesus Christ, obviously the thread was PvP related, but of course, PvE-only-related talk never seizes to amaze with its added salt towards something unrelated. As for the PvE discussion and wether or not the HPM/the brawler or whatever is legit or not, I honestly couldn't care less, I am just giggling since this discussion pretty much proves my opinion on how rotten the PvE community has become and how many people are overreliant on Moongourd, something that is not, and never w…

• Quote from majks89: “ganz genau ich habe Ini Tool benutzt was ist da dran so schlimmes?. Fast ganze Party hatte High Tier gehabt also Frost Metal. ” Gear ist nicht alles. Und wenn man ernsthaft 45 (!!!) Minuten für eine 3 oder 4 Star-Ini braucht, dann ist die Gruppe einfach katastrophal schlecht (was bei einer Tool-Gruppe auch mehr als nur zu erwarten ist), denn von diesen Instanzen dauert bei einer DURCHSCHINTTLICHEN GRUPPE wohl SCNM am längsten mit ~20 Minuten, und das liegt auch nur daran das…